نوشته‌های یک مادرِ‌ مهندسِ کتاب‌بازِ کمی نویسنده… راضِ کتاب‌باز!

نوشته‌های یک مادرِ‌ مهندسِ کتاب‌بازِ کمی نویسنده… راضِ کتاب‌باز!

رَهِش

 

تصمیم گرفته‌ام کتاب‌هایی که سال‌های قبل خوانده‌ام و هنوز امکان تهیۀ آن‌ها وجود دارد و البته ارزش خواندن دارند را در پست‌هایی جداگانه به شما معرفی کنم.

اولین کتاب، کتاب «رهش» است.

کتاب رهش یکی از کتاب های جذاب آقای رضا امیرخانی است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسید. این کتاب یکی از به یادماندنی‌ترین کتاب های امیرخانی است که توانسته  در مدت زمان بسیار کوتاهی فروش بسیار خوبی را از آنِ خود کند.

در سال ۱۳۹۷ به عنوان یکی از برگزیده‌ترین رمان‌ها و داستان‌های بلند انتخاب شد و توانست جایزۀ بزرگ ادبی جلال آل احمد را کسب کند. متن این کتاب به فارسی بسیار روان و زیبا نگاشته شده است.

موضوع اصلی که در این کتاب مورد توجه واقع شده است، توسعۀ شهری می‌باشد. این کتاب برگرفته از زندگی شهری و تاثیر پیشرفت‌های فناوری بر روی آداب و رسوم زندگی مردم است‌.

کل داستان در مورد زوجی است که در تهران زندگی می‌کنند و هر دو آنها معمار هستند.

دغدغه اصلی که راوی داستان دارد، بر سر مدیریت نادرست مدیران در توسعه شهری است که این امر به نوبۀ خود باعث ایجاد شکاف طبقاتی و مشکلات بسیار زیاد دیگری نیز خواهد شد.

آقای امیر خانی اسم کتاب خود را که «رهش» نام دارد از برعکس کلمه «شهر» انتخاب کرده است که در لغت نامه فارسی نیز به معنای رهیدن می‌باشد.

📓رهش/ نویسنده: رضا امیرخانی / انتشارات: افق

🖊️: راض کتاب‌باز

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *